Alle tips en tricks voor verf bestellen

Als je aan het denken bent om je kamer of huis een hele nieuwe look te geven, zou je je muren kunnen verven. Een nieuwe kleur op de muren zorgt voor een hele andere sfeer, zonder dat je al te veel hoeft te veranderen. Ook is verven heel makkelijk om zelf te doen, met een beetje oefening heb je zo al je muren geverfd! Verf bestellen is heel makkelijk, maar toch moet je op een paar dingen letten. In deze blog zullen we je een paar tips geven als je verf wil gaan bestellen.

De goede soort verf bestellen

Er bestaan heel veel verschillende soorten verf en niet elke verf kan je voor alles gebruiken. Als je je binnenmuren wil verven, kan je het best een verf bestellen die gemaakt is op waterbasis. De beste soorten verf voor op je muur zijn dan ook muurverf of latex. Deze drogen snel op en zullen er dus voor zorgen dat je binnen de kortste keren een mooie nieuwe muur hebt. Als je je tuin aan het opknappen bent en je je houten schutting wil verven, kan je het best voor alkydverf of acrylverf kiezen. Acrylverf heeft wel een betere dekking en daarom is het aan te raden om het hout eerst goed te schuren als je met alkydverf gaat schilderen.

Het uitzoeken van de juiste kleur

Als je weet welke soort verf je nodig hebt, is het tijd om de kleur uit te zoeken. Dit is een hele belangrijke keuze en het is dan ook aan te raden om een paar kleurtesten te doen. Zo weet je precies welke kleur mooi staat. Je zou al je muren even kunnen opfrissen met een mooie witte verf. Dit zorgt voor een elegante uitstraling. Je kan echter ook verf bestellen met een mooi kleurtje. Het is heel mooi als je één muur een ander kleurtje geeft. Met zo’n accentmuur maak je een ruimte net wat speelser. Je zou ook een neutrale kleur verf kunnen bestellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan mooie pastelkleuren. Op deze manier breng je wel kleur in huis, maar zal het niet te veel worden en behoud je een rustige sfeer.