De verschillende voordelen van een gietvloer

Veel mensen zijn al fan van gietvloer dat is natuurlijk niet zomaar. We nemen in deze tekst met jou door waarom mensen zoveel van een gietvloer in hun woning houden. Lees snel verder en ontdek hoe het in elkaar zit.

Duurzaamheid

Gietvloeren worden gewaardeerd om hun duurzaamheid. Epoxyvloeren of gietvloeren hebben een langere levensduur dan veel andere vloersoorten. Beton is het enige materiaal dat het beter doet, maar het moet wel goed worden afgedicht en onderhouden. Bovendien, een epoxycoating vereist beton eronder. Epoxycoating maakt beton uitzonderlijk duurzaam.

Blijf mooi schoon

Epoxyvloeren of gietvloeren beschermen het onderliggende beton tegen vocht, vlekken, vet en scheuren. Op de lange termijn, bespaart je zo een groot deel van de schoonmaak en onderhoudskosten, door het elimineren van de noodzaak om bijvoorbeeld tapijt schoon te maken. Het is ook zeer redelijk geprijsd voor de duur en het niveau van bescherming die het biedt.

Echter, de beschermende kwaliteiten van epoxyvloeren zijn afhankelijk van de installateur. Je moet een goede epoxyvloerenlegger zien te vinden. Bij g-vloeren.nl ben je aan het goede adres hiervoor!

Levensduur

Epoxycoating gaat langer mee dan veel soorten vloeren. Wanneer goed geïnstalleerd, kan het meerdere decennia mee zonder scheuren of peeling. Naast de duurzaamheid, is de vloer vanwege de weerbarstigheid en draagkracht populair, men kiest hem dan ook al snel bij commercieel en industrieel gebruik.

Verscheidenheid

Gietvloeren passen ook heel goed in je interieur. Ze zijn verkrijgbaar in een verscheidenheid van kleuren die een vlekkeloze, gladde, elegante glans toe te voegen aan je pand. De vloeren kunnen ook worden gerangschikt in traditionele of gepersonaliseerde patronen en ontwerpen. Het aantal keuzes maakt het een economische manier om beton te upgraden en de sfeer van een huis of kantoor te verbeteren.

Lees ook onze andere blogs, om zo altijd op de hoogte te zijn van de laatste trends die spelen op het gebied van wonen en leven.