Geef je Amsterdamse balkon en mediterraanse uitstraling

Het is mogelijk om je balkon in Amsterdam en mediterraanse uitstraling te geven door een aantal zaken toe te passen in het design. We nemen in deze tekst aantal voorbeelden met je door om je te inspireren. Het is altijd belangrijk om een creatieve wending te geven aan de inspiratie die van anderen krijgt. Het kan zijn dat je deze op internet vindt in de vorm van artikelen, maar natuurlijk ook door een gesprek met een tuinarchitect of -ontwerper. Lees snel verder en doe je voordeel met de tips die we je geven.

Olijfboom kopen

De mediterraanse boom bij uitstek is natuurlijk de olijfboom. We herinneren ons allemaal de mediterraanse sfeer van de vakanties die we hebben gehad: de ritjes door het platteland van bijvoorbeeld Italië of Griekenland, een omgeving waarin de olijfboom natuurlijk bijzonder goed groeit en sterk de sfeer bepaalt. Het is goed om te weten dat het niet onmogelijk is om een mediterraanse boom als de olijfboom op je Amsterdamse balkon te zetten. De geweldige olijfbomen kunnen in een pot staan en voegen bijzonder veel toe aan de sfeer op je balkon. In de grote stad is er misschien niet voor iedereen een grote tuin weggelegd, maar het balkon is de privésfeer waar jij je creatieve ideeën de volle ruimte kunt geven.

Kunstgras en sfeerobjecten

Door voldoende natuurlijke sfeer op je balkon te brengen is het mogelijk om te gaan voor een grasmat. Nu is het een beetje moeilijk om een echte grasmat op je balkon te maken. Het is voor veel mensen daarom een mooie oplossing om te gaan voor kunstgras. Dit is trouwens in verschillende kleuren verkrijgbaar en bijzonder slijtvast. Je hebt er verder geen werk aan en dat scheelt alweer in de tijd die je kwijt bent voor het onderhoud van je balkon.

Om de mediterraanse sfeer iets sterker aan te zetten, is het mogelijk om bepaalde sfeerobjecten in je balkon tuin te zetten, bijvoorbeeld potten van terracotta of leuke tegeltjes met daarop specifieke mediterraanse figuren en kleurstelling.