Heb jij al een antikalk strategie?

Een anti kalk strategie thuis hebben is erg belangrijk. Daarom nemen we in deze blog het een en ander hierover met je door.

Veel mensen in Nederland weten niet wat er gebeurt als er bijvoorbeeld veel teveel kalkaanslag in een woning aanwezig is. Natuurlijk zouden wij huurdersvereniging Amsterdam niet zijn als we er niet eens wat meer over zouden vertellen aan je.

Of nu een koopwoning hebt of een huurwoning het is mogelijk om een goede strategie thuis te hebben zodat je veel langer kan profiteren van de verschillende apparaten bijvoorbeeld die je in je woning hebt. Lees en meer over in deze tekst en bespaar geld!

Een waterontharder

Veel mensen weten niet wat een waterontharder is en hoe deze dan precies zou moeten passen binnen een gedegen antikalk strategie voor thuis. Daarom hebben we natuurlijk hier even een aantal dingen onder elkaar gezet voor je:

• Waterontharder zorgt ervoor dat apparaten veel langer meegaan en niet zo snel stuk gaan. Dit komt omdat in apparaat waar water doorheen stroomt op gegeven moment kalkaanslag gaat zitten. Een waterontharder zorgt ervoor dat kalk in het water opgelost blijft zitten en zich niet gaat hechten aan de verschillende apparaten. We hebben het in dit geval over een magnetische waterontharder die werkt met magnetische straling.
  • Apparaten verbruiken veel meer energie wanneer er kalkaanslag in zit. Dit is natuurlijk erg ongunstig voor de energierekening aan het einde van de maand. Daarom is het erg belangrijk om een waterontharder te nemen en te zorgen dat jouw energierekening lekker laag blijft. Zo kun je geld besparen!
  • De magnetische waterontharder is erg slim en veel beter in vergelijking met een ionische waterontharder die werkt met een zoutreservoir en waardoor op gegeven moment zout in het oppervlaktewater terecht kan komen waardoor het zoete water dat gebruikt wordt als drinkwater op een gegeven moment zout wordt en dan heb je dus te maken met verzilting, een proces dat wereldwijd een probleem is, dus is het beter om er niet aan bij te dragen en dus te gaan voor een magnetische waterontharder.

Conclusie

Het is fijn om te weten dat het magnetische waterontharder pas binnen een antikalk strategie voor je woning. Zo kun je dus veel langer gebruik maken van de apparaten die je gekocht hebt, zoals vaatwassers en wasmachines en ze gebruiken ook nog eens een keer veel minder energie waardoor je aan het einde van de maand veel minder geld hoeft te betalen.