Profiteren van systeemwanden: hoe dan?

We gaan met je doornemen wat de verschillende voordelen van systeemwanden zijn. Lees snel verder in deze blog en profiteer er net als vele mensen van. De managementteams van een gebouw proberen de bezettingsgraad en de inkomsten van verhuurde kantoorruimte te maximaliseren en tegelijkertijd de exploitatiekosten te minimaliseren. Het kan voor hen moeilijk zijn om aan de behoeften van een breed scala aan zakelijke klanten te voldoen zonder een of meer van deze doelen in gevaar te brengen. Een kantoorplan dat perfect werkt voor de ene organisatie zal vaak ongeschikt blijken voor een andere, wat een probleem vormt voor eigenaars van bedrijfsgebouwen die niet willen dat hun gebouwen regelmatig leeg staan. Het is dus een vak apart om het allemaal goed voor elkaar te krijgen, maar dat mag je dan ook gerust uitbesteden aan maarslivingwalls.nl.

Glazen scheidingswanden helpen de akoestiek te verbeteren

Gelukkig bieden modulaire glazen scheidingswanden een kosteneffectieve oplossing, met aanzienlijke voordelen ten opzichte van zowel traditionele verzegelde glas- als gipsplaatwanden. Snel herconfigureren van een ruimte in antwoord op verzoeken van klanten of medewerkers is een goede mogelijkheid met systeemwanden.

Het belangrijkste voordeel van de installatie van modulaire glazen scheidingswanden voor zover het de meeste eigenaars en managementteams van gebouwen betreft, is het gemak waarmee ze in nieuwe posities kunnen worden verplaatst.

Met verplaatsbare scheidingswanden kun je veel gemakkelijker nieuwe kantoorlay-outs creëren dan met traditionele scheidingswanden, die niet ontworpen zijn om van de ene plaats naar de andere te worden verplaatst.

Minder lawaai

Een probleem dat vaak optreedt bij moderne, open werkruimten is overmatig lawaai. Dit is een moeilijk probleem om op te lossen met gipsplaten of andere traditionele afscheidingstechnologieën zonder het open karakter van de ruimtes in kwestie te veranderen. Het is dus maar net waar je voor kiest. Met glazen scheidingswanden kunnen architecten het omgevingslawaai in grote, luchtige werkruimten verminderen zonder afbreuk te doen aan de uitstraling en het gevoel van het oorspronkelijke interieurontwerp. Het is ook mogelijk om met de juiste akoestische behandeling de galm verminderen.

Met halfhoge glazen scheidingswanden kun je het omgevingslawaai in probleemgebieden aanzienlijk verminderen, terwijl alle positieve kenmerken van een open kantoor behouden blijven. Door de verplaatsbaarheid van bepaalde modulaire scheidingswanden kun je experimenteren tot je het gewenste resultaat hebt bereikt, zodat je geen akoestische adviseurs hoeft in te huren.